ZIUA PUBLICITATII // Q&A CU OANA CIORNEI

Ziua Publicității aduce în atenție viitorul advertisingului la nivel mondial, dar și local, împreună cu idei despre cum ne putem adapta la evoluția rapidă a mediilor și formelor de comunicare.

1. 3 cuvinte care crezi că vor defini viitorul industriei.

a. Digitalizare vs digitizare
b. Reglementare – cum ne conectăm pe viitor cu consumatorii (ex. GDPR, alte standarde de reglementare care vor apărea în AI, Data Science etc.)
c. Automatizare personalizată/tokenization

2. Cât de previzibil e, de fapt, viitorul?

Cât de previzibil e, de fapt, viitorul industriei de publicitate în România.

Imprevizibil, la fel ca pentru orice altă industrie pentru că toate vor fi transformate mai devreme sau mai târziu de tehnologie.
Toate schimbările tehnologice deja afectează industria: 3D printing, analytics, AI, VR, AR etc. Dacă avem deja o atitudine pozitivă față de tehnologie, un cadru reglementat, un sistem etic și speranța că omul va trăi în armonie cu mașina nu vom avea decât de câștigat.
Va începe bătălia pentru atenția consumatorului – la fel cum v-ați curtat viitorii angajați așa va trebui sa captati atentia consumatorilor și să câștigați o bucată din timpul lor. Timpul va fi cea mai prețioasă monedă.

3. Liderii din domeniu sunt mai adesea trendsetteri sau trend followeri?

Cred că termenul de trendsetter a fost supraestimat de-a lungul timpului.
Eu cred că lumea înspre care ne îndreptăm este una care va așeza la loc de cinste followerii.

În lumea VUCA, trendurile odată identificate deja au devenit istorie. Este mult mai important să-ți găsești propriul drum și să folosești trendurile pentru a-ți cunoaște mai bine clienții, angajații și comunitatea din care faci parte.

Poți inova fără să fii un trendsetter. Ce este important este sa nu fii un follower în momentul în care-ți iei deciziile, ci să faci o alegere conștientă, ancorată în contextul businessului tău.

4. Sunt lucruri care ar trebui schimbate cât mai curând în industrie in Romania?

Unicitatea mediului de lucru. Nu pot pleca echipe întregi dintr-o companie în alta și să te aștepți că lucrurile vor funcționa absolut la fel.
Creșterea oamenilor din interior trebuie să fie o preocupare zilnică a oricărui leader. Dacă cel din fruntea organizației a identificat unul sau mai mulți succesori, atunci ei vor primi responsabilități din ce în ce mai mari și vor fi ‚crescuți’ pentru a deveni următorii leaderi.

Am discutat de multe ori cu oameni din agenții preocupați de faptul că oamenii lor migrează catre organizații. Infuzia de oameni bine pregătiți de agenții către organizații creează piața, și automat valoare, și poate fi un câștig de ambele părți.

Respectul față de proprietatea intelectuală (întărit prin legislație, mult mai bine apărat de comunitatea oamenilor din publicitate și propovăduit în cadrul oricărui eveniment, acțiuni sau program de angajare).

Puteti citi articolul integral aici.

Sursa: Institute.ro

  • ZIUA PUBLICITĂȚII // Q&A CU OANA CIORNEI